
پروپوزال تاثیر بازاریابی اجتماعی بر تعهد و وفاداری مشتریان

بازدید: 15 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 117 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25
در این تحقیق تأثیر یك متغیر مستقل بر متغیر وابسته یعنی تأثیر بازاریابی اجتماعی بر وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی مشتریان، مورد بررسی قرار می گیرد
قیمت فایل فقط 55,000 تومان
پروپوزال تاثیر بازاریابی اجتماعی بر تعهد و وفاداری مشتریان
تاثیر بازاریابی اجتماعی بر تعهد و وفاداری مشتریان بانک صادرات ایران
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
بیان مسئله
مفهوم بازاریابی اجتماعی بر این پایه استوار است كه هر سازمان باید نخست نیازها، خواستهها و منافع بازارهای هدف خود را تعیین كند؛ سپس در مقایسه با رقبا این نیازها و خواستهها را به صورت كارآمدتر و مؤثرتری تأمین كند به نحوی كه بقا و بهبود رفاه مشتری و جامعه هر دو فراهم گردد.علیرغم این كه این حوزه در مقایسه با بازاریابی تجاری بسیار نو پا است، اما نقش و اهمیت آن در توسعه اجتماعی موجب شده است تا شدیداً مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد. بازاریابی اجتماعی در دهه 1970 به عنوان یك حوزه علمی كامل و مستقل پا به عرصه گیتی نهاد. فیلیپ كاتلر و جرالد آلتمن دو تن از اندیشمندان و صاحبنظران مشهور بازاریابی، این حوزه علمی جدید را معرفی كردند. آنها عقیده داشتند كه مفروضات و مفاهیم بازاریابی تجاری می تواند برای فروش اعتقادات، باورها، نگرش ها و رفتارهای انسانی مورد استفاده قرار گیرد. اصرار كاتلر و آلتمن بر این نكته بود كه تفاوت عمده و اساسی بازاریابی اجتماعی با سایر حوزه های بازاریابی در اهداف و مقاصد بازاریابی اجتماعی و تشكیلات آن متجلی است. رسالت اصلی بازاریابی اجتماعی تاثیر گذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است. (خورشیدی و مقدمی، 1382)
مسئله قابل بحث در محدوده مفهوم بازاریابی اجتماعی این است: در عصر مشكلات زیست ـ محیطی، كمبود منابع، رشد فزاینده جمعیت، تورم جهانی و فراموشی خدمات اجتماعی آیا بازاریابی محض كافی است! و پرسشی كه مفهوم بازاریابی اجتماعی مطرح میكند این است: چنانچه شركتی خواستههای فعلی را درك و تأمین نماید، آیا در بلند مدت نیز همواره بهترین روش را برای مصرف كنندگان و جامعه به كاربرده است؟ بنا بر مفهوم بازاریابی اجتماعی، مفهوم بازاریابی محض، تضادهای ممكن بین خواستههای كوتاه مدت مشتری و رفاه بلند مدت او را از نظر دور میدارد.یك سیستم بازاریابی باید نیازهای مصرف كننده را درك كند و بدان پاسخ دهد. همچنین سیستم بازاریابی باید در جهت بهبود زندگی مصرف كنندگان تلاش كند. بازاریابان حین انجام وظیفه برای تأمین نیازهای مصرف كنندگان ممكن است دست به اقداماتی بزنند كه برای بعضیها خوشایند یا سودمند نباشد. مدیران بازاریابی باید بدانند چه انتقادات عمدهای بر بازاریابی وارد میشوند.
در اکثر تحقیقات صورت گرفته به وسیلهی بسیاری از نویسندگان پیشنهاد شده است تا مشتریان وفادار به عنوان یک دارائی رقابتی حفظ شوند. بسیاری از پژوهشگران بازاریابی بر نقش حیاتی میانفردی بین مشتری و فروشنده در رضایت مؤثر مشتری، ایجاد نگرشهای مطلوب به برند و تقویت پیوند میان مشتریان و برند تأکید میکنند وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری قلمداد میشود .مشتریان وفادار اهمیت بسیاری یافتهاند با 5 درصد افزایش در وفاداری مشتریان، سود به میزان 25 تا 85 افزایش مییابد که به این نرخ هزینه وفاداری گفته میشود. موضوع وفاداری مشتری به یک محصول یا نشان تجاری خاص حائز اهمیت فراوانی است، چرا که می توان گفت با اهمیت ترین دارایی بسیاری از شرکتها مشتریان وفادار آنها می باشند. تحقیقات تجربی نشان می دهد که هزینه جذب یک مشتری جدید 25 تا 400 درصد بیشتر از هزینه های حفظ مشتریان فعلی است. بنابراین با افزودن 5 درصد به هزینه های مربوط به حفظ مشتریان فعلی خود می توان تا 75 درصد به میزان سودآوری شرکت افزود. البته تجزیه و تحلیل مذکور بر این فرض استوار است که مشتریان فعلی سودآور باشند. یا به عبارت دیگر، ارزش چرخه حیات آنها (درآمدی تحقق یافته از محل خریداری آنها طی مدت زمانی که از شرکت خریداری می کنند منهای هزینه های لازم برای حفظ آنها) مثبت است. (هوروتیز 3 ، 1380، ص98-97) ریچارد اولیور 4 ، تعریف از وفاداری را به این صورت مطرح کرده است «وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق میشود، تا همان مارک یا محصول علیرغم تلاشهای بازاریابی بالقوه رقبا و تأثیرات آنها، خریداری گردد (حیدر زاده،1387). تحقیق در مورد وفاداری مشتریان به طور عمدهای بر روی وفاداری در مورد محصول یا مارک تمرکز داشته است.
فرضیه های تحقیق:
فرضیه اصلی:
بازاریابی اجتماعی برتعهد و وفاداری مشتریان بانک صادرات ایران تاثیر مثبت و مستقیم دارد.
فرضیه فرعی:
بازاریابی اجتماعی بر وفاداری رفتاری مشتریان بانک صادرات ایران تاثیر مثبت و مستقیم دارد.
بازاریابی اجتماعی بر وفاداری نگرشی مشتریان بانک صادرات ایران تاثیر مثبت و مستقیم دارد.
فهرست مطالب پروپوزال
بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مرور ادبیات
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات
فرضیه ها
تعاریف
روش تحقیق
متغیرهای مورد بررسی
شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ای) و ابزار
جامعه و نمونه آماری
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
قیمت فایل فقط 55,000 تومان
نویسنده: پایان نامه نویس
تاریخ: دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت: 16:29
تعداد بازديد : 166
به این پست رای دهید: